søndag den 6. juni 2010

God start på sommeren...



...og næste weekend bliver endnu vildere!!!

Sommeren er da for alvor blevet sparket i gang med masser af musik i hele DK. Tusinder og atter tusinder af mennesker, har siden Spot festivalen i slutningen af maj måned, oplevet koncerter – der enten eftersigende har været storslåede – AC/DC i Horsens og Distortion gadefesten i København, eller mellem-meter-vare som Rammstein/Volbeat på 10øren ved Copenhagen Live og John Mayer i Forum (oplevede selv det sidste – en noget tung-i-røven Mayer – det mest tarvelige jeg har oplevet med ham til dato).

Der har også været de, der åbenbart er faldet helt igennem – Whitney Houston i Forum, og jeg vælger også at tolke fansnes vrede over John Mayers aflysning af sin oprindelige koncert i Forum, som en ren NITTE. Det var en kort opsumering af de store stadion-koncerter...
Jeg har endnu ikke hørt noget fra Skive-kanten og fra festivalen dér – men mon ikke det har været en fest også – godt vejr hjælper altid, dog sjældent på et dårligt band.

Men vi er jo først kun lige begyndt, kære venner. Der er Roskilde om mindre end en måned (og alle de andre havne/have/idrætsforenings-festivaller henover sommeren) og allerede i den uge vi kommer ind i, er der fede ting rundt omkring i København. Start (i folkemunde stadig ’Vesterbro’-festival) præsenterer sædvanen tro talentfuld dansk musik fra vækstlaget. Godt som noget-der-kunne-være-bedre. Tjek programmet her.


Personligt skal jeg præsentere navne på COPENHELL, som foregår på Refshaleøen fredag og lørdag. Min kære kollega fra Sort Søndag – Anders Bøtter (som på billedet straffer dj-pulten ved Copenhell’s indtog på Distortion Festivalen i weekenden) – står for den fornemme opgave at være konferenciers på scenerne dér – og det bliver to overdrevet seje dage i metallens og hornenes tegn. 13 navne, der spænder vidt – både i genre, omdømme og i legendestatus. Det bliver mit første møde med Behemoth, 3 Inches of Blood og Whitechapel på en scene.

Omvendt bliver det gensyn med navne som Suicidal Tendencies, Megadeth og Deftones – og altid gode gensyn med Hellsinge-knægtene fra The Psyke Project og de jydsk/franske menneskelige robotter fra Mnemic. Og mens jeg skriver dette, går det op for mig, at selvom Napalm Death aldrig rigtig har været blandt mine favoritter, har jeg alligevel et par skiver med dem i samlingen – og jeg får min ilddåb med dem LIVE på Copenhell.

Når lørdag natten endnu er ung, så er jeg på cykelryg på vej til Nørrebro og byens bedste klub på RUST – med holdet fra Rust Din Røv – men det er en helt anden historie, som jeg også bringer lidt nyt om her på siden, inden så længe. Under alle omstændigheder, skal det nok blive en rigtig rigtig god weekend…! Og jo… jeg glæder mig mest af alt til Deftones!

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar