torsdag den 24. juni 2010

Darwin Deez Q&A



Fem hurtige til Deez

Darwin Deez er blevet en af mine favoritter, på mindre end et par dage. Debutalbummet fra ham er vellyd, sublime popmelodier og sjove tekster.

Han har været så flink at smide et par svar efter mig i en hurtig q&a - så kan du også lære ham bedre at kende – og hans baggrund for den sags skyld. Hans gamle band har haft gang i en god gammeldags fejde med Coldplay – kampen om melodilinier – ja…måske ikke skide originalt, men det var med til at skabe pr.

Ellers er der links til kunstnerkollektiv, sommerens techno-disco-jam og britisk radio her:

Tidligere bands: Creaky Boards (turne guitarist)

Favorit album fra min pladesamling: ROTFLOL – ’GO’! Det er skrevet og produceret af min ven Jacob Ciocci. En kæmpe inspiration for mig! Den er tilgængelig nu på Itunes – endelig – selvom den er temmelig gammel. Jacob er måske mere populær blandt nogle, for sin visuelle kunst, som en del af kunsterkollektivet ’Paper Rad’!





Mest spillede nye sang på min mp3-afspiller: Kele - ‘Tenderoni’. Hørte den på Zane Lowe’s fede radio show på BBC Radio 1. Jeg lyttede til programmet, fordi Zane havde spillet et par af mine sange, og så opdagede jeg Kele’s sang. Sommerens techno-disco-jam, hvis du spørger mig.






Bedste show jeg har spillet. Det må være ’London Calling’ på Paradiso i Amsterdam (Holland). Det var et stort skridt i den rigtige retning for os. Vi spillede ret godt og jeg nød det.


Største drøm: At spille til ’The Brits’!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar