mandag den 12. oktober 2009

Før showet


Nøøøjhhhr...... der er vidst gået lidt, siden jeg fik skriblet et indlæg her - og uden at love noget, så vil jeg prøve at få banket lidt inspiration over linierne til dig, der er interesseret.

Stødte på et band i dag - en fyr der sidder et sted i København og laver glimrende musik. Så glimrende, at du også bør høre om det. Han hedder Laurids og har samlet et band som går under navnet Before The Show. Har set navnet tidligere, men er aldrig dykket ned i musikken.

Det har jeg gjort nu, og der er mange fine momenter på albummet, der er ude om snart på et udenlandsk label, hvis alt falder på plads. På Before The Shows myspace ligger den mest poppede sang 'Gabriel' sammen med det fede tunge groove i 'Sufficiency' og den stemningsfulde 'Roads'.

Jeg sidder og lytter på hele albummet, som gemmer på andre fede sange som åbningsnummeret 'Construktions', den dynamiske og 'Lessons' og hitpotentielle 'Stalking'.

Tilfælles for alle sange med Before The Show, er at de enten har en fed nerve, en god melodilinie, sejt groove og trækker på en masse indie-inspirationer, som hverken ligger langt fra The Kissaway Trail eller Coldplay. Indpakningen er en god tung varm klang.

Pladen har sine faldgrupper her og der - lidt anonymitet i visse perioder og versefødder, der falder over hinanden. Men det overskygges af de mange gode og opløftende momenter som jeg kan andet end af have dyb respekt overfor.

2 kommentarer:

  1. Kunne Ikke være mere enig ....

    Det er et af de bedste albums jeg har ....

    SvarSlet
  2. ja. d lyder sgu cool. Fantastisk.

    SvarSlet