torsdag den 11. december 2008

Impulser pulserer pulsende



Måske har jeg lige hørt det nye gamle Radiohead...

Når nu psych-bølgen ruller, med de to 80’er-hippie knægte fra MGMT i forgrunden, så kan man jo ligeså godt hoppe på.
Det gør engelske bands også – de gør det så bare på deres måde, som fx. The Black Marquee, der ligner en krydsning af The Faces, Rolling Stones og Oasis (øhhh... nej, jeg mener ikke at det er The Blue Van) – og lyder som et uomtvisteligt mix af Free, Stone Roses og Radiohead – blandt mange flere.

De er eftersigende blevet dannet i legendariske Manchester i maj 08, og taget i betragtning, at det er et så ungt band, så er deres musik rimelig sej. Det er på ingen måde raket-videnskab, men i halen af psych og bare i halen af britisk rock generelt, så swinger det ret fedt, hvor især et nummer som ”Pulses” minder mig om lidt tidlig og COOL Radiohead, med en smuk melankolsk melodi og en inderlig fed vokal fra Steven Young. ”Allusion” er også en god tone, mere i psych-genren.

De plastrer deres myspace til, med audio og visuelle detaljer, så brugeren virkelig får en god fornemmelse af, hvad det her er for et band, og de har engageret en fangruppe (måske er det i virkeligheden dem selv), som på rekordfart har skabt sig en vennekreds på 3929013984192843 – eller ca. deromkring. Jeg fik en request fra dem, ellers var jeg måske aldrig stødt på dem – ”Pulses” er på min liste over fedeste tracks lige netop nu.

Tjek dem ud – for hvadenten de opnår stjernestatus eller ej, så er det et bekendskab værd.

1 kommentar:

  1. Fornemmer godt Radiohead stemningen på Pulse, Fint nummer.

    SvarSlet