torsdag den 8. juli 2010

Introducerer TWIN SHDAOWS



Retromelodi-dyrkende projekt i en Q&A:

Twin Shadow er et band eller projekt, ledet af George Lewis Jr., der fra lejlighed i Brooklyn både laver musik, ugentlig radio og har besvaret 5 hurtige spørgsmål til bloggen her.

George Lewis Jr., har danske forbindelser – har været i København tidligere – og forklarer lidt om en mystisk person, som dukker op under radioshowet ’Forget Radio’, som du kan tjekke på Twin Shadow egen blog. (hvor du også kan høre 3 fede sange fra det kommende album).

Men vi starter med inspiration og favoritmusik:

Q: Hvilket album fik dig startet med at lave musik?
A: Det er meget svært at sige. Det kunne være Paul Simon’s ’Graceland’ (mine forældre kunne ikke få nok). Det kunne være et af de mange Cure-bånd som min storesøsters veninde (som jeg var forelsket i) spillede, mens hun stod på rulleskøjter rundt i cirkler i vores indkørsel i Miami. Og det kunne have være alt på Floridas radio – masser af Black Sabbath, Led Zeppelin, Boys 2 Men, 2 Live Crew – jeg kan bare ikke huske det…

Q: Nævn dine 3 favoritartister fra 80’erne…
A: Jeg er ret glad for Tears For Fears (oplagt svar, men de er fede). Yellow Magic Orchestra og The Smiths.

Q: Har du været i nogle tidligere bands?
A: Jeg har været med i Garbage, Hole, 4 Non-Blondes og Destiny’s Child (OK, jeg forstår – dumt spørgsmål, sløset journalistik :-) .C).

Q: Hvad kan man forvente sig af dit debutalbum?
A: Ord der kan høres!

Q: Hvem kommer ind ad døren, alt imens Mr. Green læser poesi op i dit ’Forget Radio’ show?
A: En meget spooky værelseskammerat, der var på Woodrow-frø trip. Jeg aldrig prøvet dem – men det er imponerende at Mr. Green kunne holde koncentrationen.

PS! HEJ KØBENHAVN – det har været alt for længe siden!!! Shout outs til Andrea, Marie og Rasmus, my man!!!

Du kan høre FORGET RADIO her:



Forget Radio 1 - "the b......belly with us all in it" by Twin Shadow

Ingen kommentarer:

Send en kommentar